czwartek, 21 maja 2015

Kurteczka pikowana dla maluszka


Oj długo zabierałam się za uszycie kurteczki dla Lenki. To ten sam wykrój co bluzy dresowej z tego posta: Bluza dresowa.

Wykrój pochodzi z Burdy 09/2013 (taki sam wykrój pojawił się w najnowszym numerze Burda Moda dla dzieci 2/2015). 

Nieco przerobiłam przód kurteczki, żeby zapinana była na jeden rząd guzików. Zrezygnowałam z lamówki i podszewkę wszyłam jak przy szyciu bluzy dwustronnej. Właściwie można powiedzieć, że kurteczka jest dwustronna. 

Pierwszy raz szyłam kurteczkę i do tego pikowaną! Oj jak się długo do tego zabierałam, pełna obaw, że będzie trudno. I co? Wszystko poszło jak po maśle :) Pikowanie robiłam bez prowadnika, prowadząc stopkę pomiędzy kropkami na materiale ;) 

Tak polubiłam ten wykrój, że mam w planie jeszcze jedną kurteczkę. Zaglądajcie :)













12 komentarzy:

  1. Prześliczna jest ta kurteczka i jak na prawdziwe rękodzieło przystało ,bardzo starannie ją wykończyłaś.
    Szczególnie podoba mi się pikowanie.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie! weszłam na Twego bloga, zakochałam się!! Cuda tworzysz :))

      Usuń
  2. piękna! skąd ten dżins?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Materiał jest z hurtowni pod Poznaniem. Zdaje się, że można też kupić ten sam wzór na allegro.

      Usuń
    2. Witam, właśnie odkryłam tego bloga! Bardzo ciekawe pomysły :)
      Czy mogę wiedzieć w której hurtowni pod Poznaniem kupujesz materiały? Wiem, że to było już dawno, ale dżins w kropeczki mnie zachwycił :) Albo może potrafisz doradzić jaką gramaturę materiału polecasz na taką kurteczkę?
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Mam pytanko natury technicznej : czy materiał wierzchni przepikowany jest z cieniutką ociepliną? Bo chyba nie ma innej możliwości, by przepikować ładnie materiał bez użycia ociepliny/wkładu odzieżowego? Piękna kurteczka, sama przymierzam się do uszycia podobnego modelu dla synka. Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak materiał wierzchni pikowany jest z ocieplinką. Wszystko ładnie opisane jest z Burdzie :)

      Usuń
  4. Kurteczka jest fenomenalna, uszyta staranniej niż niejedna ze sklepu, a te kolory i motywy gwiazdek poprostu wymiatają, jestem pod wielkim wrażeniem jak zawsze .

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie moge sie napatrzec na kurteczne. Jest sliczniusia. Czasem nie sprzedajesz ;)?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest przecudowna! przesłodka! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, że trafiłam na tego bloga, bo moda dziecięca jest teraz u mnie na tapecie .Dla córki szukam jakichś ładnych i wygodnych bucików. W https://butymodne.pl/trampki-i-tenisowki-dzieciece-c147745.html ładne tenisówki znalazłam, widać że porządne wykonane i wygodne. muszę zamówić

    OdpowiedzUsuń