poniedziałek, 9 lutego 2015

Wyprawka cz.1 - Śpiworek do fotelika. Instrukcja szycia krok po kroku.


W oczekiwaniu na przyjście nowego bebe, lista potrzebnych rzeczy nie ma końca ;-)
Chyba jak u każdej mamy uruchomił mi się nader aktywny syndrom wicia gniazda. Dom przechodzi metamorfozę. W kąciku szwalniczym powstają co raz to nowe części wyprawki. Całe szczęście niektóre rzeczy pozostały po Lence, ale nie wszystko.

Brakowało mi śpiworka do fotelika samochodowego. Przeglądając oferty sklepów i aukcje nie znalazłam nic co by mi odpowiadało w rozsądnej cenie, więc postanowiłam uszyć sama.

Uszycie śpiworka okazało się banalnie proste! Mój śpiworek szyty był do fotelika Maxi Cosi. Jeżeli macie fotelik innej firmy to  sprawdźcie czy wymiary będą się zgadzać. I do dzieła :)





Potrzebne materiały:

 

  • 0,5 mb polaru minky
  • 0,5 mb futerka (bez problemu udało mi się kupić w osiedlowym sklepiku futerko z 40% wełny)
  •  2 zamki "kostka" o dł. 40cm



Krojenie materiału:


  • Z polaru minky i futerka wycinamy prostokąty o wymiarach: 48cm x 130cm
  • Zaokrąglamy rogi prostokątów nożyczkami


  • Składamy materiał tak żeby górna część nachodziła 52 cm na dolną.


  • Ucinamy nożyczkami dolne rogi złożonego polaru. To samo robimy z futerkiem.




Instrukcja szycia:

  • rozpinamy zamek i przypinamy go szpilkami do boków śpiworka, tak jak na zdjęciu. To samo robimy z drugim zamkiem.


  •  Przyszywamy zamki na maszynie.


  • Tak wygląda wszyty zamek po prawej stronie materiału:


  • Spinamy szpilkami polar i futerko złożone do siebie prawymi stronami. Z jednej strony nad zamkiem pozostawiamy otwór, przez który przewrócimy śpiworek na prawą stronę.


  • Zszywamy na maszynie cały śpiworek, zostawiając niezszyty otwór.


  • Przewracamy śpiworek na prawą stronę:



  • podwijamy brzegi niezszytego otworu pod spód i zszywamy na maszynie szyjąc jak najbliżej brzegu.


  • śpiworek już prawie gotowy, musimy jeszcze zrobić otwory na pasy od fotelika. Przykładamy śpiworek do fotelika, aby sprawdzić, w którym miejscu powinny znajdować się otwory i jakie muszą być szerokie. Zaznaczamy odpowiednie miejsca szpilkami.


  • zmieniamy w maszynie stopkę na stopkę do obszywania dziurek od guzików. Obszywamy otwory tak samo jak przy dziurkach od guzików. Na koniec ostrożnie przecinamy otwory.




Śpiworek gotowy!


14 komentarzy:

  1. Ale to sprytne. Może właśnie TO uszyję!? Ale po co mi w lipcu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahaha :-):) możesz zrobić wersję light - z flanelką w środku :-) po pół roku już będzie zima i też się przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śpiworek cudowny ,wygląda jak ze sklepu, ale najbardziej czekam na ten domek -półke , one są prześliczne.Te w sklepach są strasznie drogie i powiem Ci że też już myślałam czy sama sobię takiego nie stworzę.Pozdrawiam , będę u Ciebie częstym gościem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie korzystam i szyję. Będzie gotowy na jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, czy dziurki wycinamy najpierw a potem obszywamy, czy najpierw obszycie i wycięcie? czym Pani wycina te dziurki?

    OdpowiedzUsuń
  6. Aha to jeszcze zapytam, na jakim etapie powinnam wszyc ocieplinkę?

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy ma Pani może wykroj tego spiworka?

    OdpowiedzUsuń
  8. To była moja pierwsza wspólna praca z Panią. Wyszło wspaniale, każdy etap świetnie opisany. Czekam na nowe wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dodam, że właśnie przerobiłam ten śpiworek na wkładkę do wózka/spacerówki :) również pasuje idealnie (no może trzeba poszerzyć dziurki na paski). SUPER!

    OdpowiedzUsuń
  10. noż kurdę, leży już kilka dni wycięte i tak się tego boję,że spierniczę,a tu taka instrukcja! zaraz robię!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniale pokazne konkretnie i na temat jestem w trakcie robienia śpiwora dla mojego smyka ,a już 5 raz go prulam. Dzięki Tobie mały Franio dostanie prezent na Mikołajki :) Dziękuję, dziękuję,dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  12. I ja skozystalam i uszylam :) dziekuje swietnie pokazane jak to zrobic krok po kroku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam,

    Przecudowny pomysł z tym śpiworkiem. Zamierzam go uszyć jako pierwszą rzecz na maszynie. Do jakiego wieku/ wzrostu Pani dziecko używało tego śpiworka?

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezły efekt :) Ja swój kupiłam (o tu: https://qbanamama.pl/otulacze-spiworki-do-fotelika), ale co ręczna robota, to ręczna robota!

    OdpowiedzUsuń