czwartek, 8 stycznia 2015

TUNING swetra, czyli jak zniszczyć i naprawić sweter - TUTORIAL w 5 prostych krokach ;)

Miałam w szafie sweter, który nie do końca leżał tak jak powinien. Rękawy były bufiaste i za długie. Wpadłam na pomysł, żeby je zwężyć. W ten sposób przerobiłam wcześniej bluzę i wyszło super. 

Niestety podczas próby przerobienia rękawa coś poszło nie tak i cały ściągacz uległ zniszczeniu ;(

Pomyślałam w pierwszej chwili, że oto zniszczyłam całkiem znośny sweter. I nagle nad moją głową zapaliła się żaróweczka :) Przyszyję całkiem inne rękawy!




Modne są teraz wszelkie wstawki ze skóry, więc zakupiłam kawałek ekoskórki i zabrałam się do dzieła. Oto tutorial jak w kilku prostych krokach STUNINGOWAĆ sweter :)







  1. Odpruwamy lub ucinamy stare rękawy. Brzegi swetra należy obrzucić ściegiem owerlockowym, aby się nie siepały.





2. Odcięte rękawy odrysowujemy na złożonym na pół kawałku ekoskóry i wycinamy nowe rękawy. Ja zmieniłam nieco kształt rękawa - zredukowałam bufiasty dół.





3. Zszywamy boki rękawów i podwijamy dół.





4. Przewracamy sweter na lewą stronę i do otworów na rękawy wkładamy rękawy z ekoskóry przewrócone na prawą stronę. 





5. Brzegi rękawów spinamy szpilkami i przyszywamy.





Voila! Sweter gotowy :) Prawda, że proste? :)




Michał ocenił sweter jako bardzo odważny. A mi wydaje się całkiem normalny. Jak sądzicie..?




2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy pomysł. Do tego praktyczny, bo swetry bardzo niszczą się na rękawach ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń