sobota, 29 listopada 2014

Tanie tkaniny

Każda z szyjących mam zastanawia się gdzie kupić tanie tkaniny, aby uszyte rzeczy były faktycznie tańsze od sklepowych.

Możliwości jest kilka, lecz trzeba zastanowić się czy w ostatecznym rozliczeniu faktycznie się to opłaca.

Kupowanie tkanin przez internet
  • najtaniej jest na allegro - lecz tutaj łatwo można się naciąć i trzeba bardzo uważać. Sama mam już za sobą kilka nieudanych zakupów. 

Na co trzeba uważać:
  • Czy zdjęcie dobrze przedstawia produkt. 
    • Zamówiłam na allegro dzianiny, pięknie wyglądające na zdjęciu. Po wyjęciu tkanin z paczki okazało się, że materiały niczym nie przypominają tych ze zdjęcia. Były zbutwiałe. Dzianina zamiast miłej faktury była zleżała i twarda jak kamień. Musiała przeleżeć kilka lat w niewietrzonym magazynie. Zapach okropny. Do tego na linii złożenia materiału kolor był wyblaknięty.
  • Wielkość wzorów. 
    • Zamówiłam na allegro śliczne bawełny pościelowe na śpiworek i inne uszytki. Materiały są ok, za cenę 12zł/metr to dobry zakup. Zaskoczeniem była wielkość wzoru na materiale. Na aukcji nie było to określone, a może było, ale w ferworze zakupów nie zwróciłam na to uwagi. W każdym razie zamiast małych sówek i ptaszków okazało się, że materiał ma ogromne sowy i ptaki :) 
  • Cena
    • Za bawełnę zapłaciłam na allegro 12zł/m. Plus przesyłka. Później w sklepiku osiedlowym z tkaninami zobaczyłam dokładnie te same materiały w cenie 17zł. Przy czym tutaj mogłam ich dotknąć, sprawdzić grubość materiału, wielkość wzoru. 
    • Sugeruję zobaczyć najpierw w hurtowni lub sklepie jak wygląda materiał i w przypadku większego zamówienia kupić przez internet. Wtedy się opłaca. Przy jednym metrze na pewno przepłacimy za przesyłkę.


Tkaniny z IKEI
  • Uważam, że wypadają korzystnie cenowo. Stosunek jakości do ceny jest super. Często są to grubsze bawełny nadające się na uszycie torby lub czegoś solidnego.Mam właśnie za sobą zakupy w ikei i jestem bardzo zadowolona :) Niedługo na blogu pojawią się niespodzianki z ikeowych tkanin :)






Leroy Merlin... Castorama..
  • W sklepach budowlanych można znaleźć nieraz końcówki tkanin w niskich cenach. Trzeba polować. Normalne ceny są niestety wysokie, bo markety mają dużą marżę. Zwróćcie uwagę np. na przebitkę cen nici. Szpulka Ariadny po 2,99, a w internecie 1,90!

Hurtownie tkanin stacjonarne
  • Mieszkam pod Poznaniem. Na drugim końcu miasta jest zagłębie hurtowni tkaninowych. Ciągle się tam wybieram, ale w mojej strony Poznania mam tam aż 40km do przejechania w korkach. Ceny hurtowe podane w internecie są kuszące, pytanie czy przy małych zakupach detalicznych mają duży narzut? Min. zam. dla hurtu to 5mb z jednego materiału. Nie wiem czy na miejscu można coś wynegocjować. Może ktoś był i może się wypowiedzieć. Może w końcu się wybiorę :)

2 komentarze:

  1. No to proponuję, żebyś jednak się wybrała do tego zagłębia i nas odwiedziła po drodze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybiorę się jak tylko otrzymam jakiś przypływ gotówki ;) I jak Lenka wyzdrowieje.

    OdpowiedzUsuń