piątek, 6 lutego 2015

Jak przerobić zwykłe spodnie na ciążowe. Tutorial

Instrukcja jak uszyć spodnie ciążowe na specjalną prośbę koleżanki z bloga o pysznym gotowaniu dla dzieci cojemat :-)





Jak to zwykle u mnie bywa najpierw zabrałam się do dzieła, a dopiero potem pomyślałam o zrobieniu zdjęć. Dlatego brakuje mi zdjęcia spodni przed przeróbką, ale poradzimy sobie bez niego :)

Potrzebne materiały:
  • spodnie do przeróbki
  • 50-60 cm dzianiny na ściągacz. 

Instrukcja:

1.  W pierwszej kolejności przymierzamy nasze spodnie i zaznaczamy szpileczką miejsce pod brzuchem, do którego obniżymy pas spodni. Najlepiej, aby kończył się poniżej zamka, bo i tak go trzeba będzie odpruć.




2. Teraz odpruwamy pasek spodni na całym przodzie, aż do tylnej szlufki oznaczonej poniżej strzałką. Odpruwamy także przednie szlufki od spodni (wystarczy sam dół).




WSKAZÓWKA:
  • Jeżeli wybierzecie do przeróbki spodnie a'la legginsy jeansowe, to sprawa będzie o połowę prostsza. Ominie was cała przeróbka pasa spodni.

3. Ucinamy przód spodni od miejsca zaznaczonego wcześniej szpilką, aż do tylnej szlufki, starając się zachować łagodną linię cięcia.

UWAGA: 
  • Upewnijmy się najpierw czy odcinany fragment jest wystarczająco wysoki (minimum wysokość paska od spodni + 1cm na podwinięcie), aby później starczył nam do nadsztukowania pasa.
  • Jeżeli przy kieszeniach mamy naszyte także malutkie kieszonki, odpruwamy je, bo są niepotrzebne, a tylko utrudnią później przyszywanie paska.

4. Przypinamy szpilkami pasek do obniżonego stanu spodni i sprawdzamy ile cm paska brakuje nam teraz żeby zapiąć guzik spodni. U mnie było to ok. 6cm.

5. Z odciętych fragmentów przodu wycinamy dwa paski o długości, która nam brakuje do zapięcia guzika. Oczywiście dodajemy zapas na podwinięcie i zszycie pasków.




Chciałam zachować oryginalną dziurkę od guzika dlatego odcięłam koniec paska z dziurką i nadsztukowałam pasek w miejscu gdzie zaznaczone jest "6cm" Celowo jeden brzeg nadsztukowanego paska ukryty jest pod szlufką.

6. Przyszywamy brakujący fragment do paska jak opisane wyżej.

7. Przyszywamy gotowy pasek z powrotem do spodni. Przyszywamy też doły przednich szlufek.





8. Układamy teraz nasze spodnie "w kancik". Pod spód podkładamy złożoną na pół (wzdłuż) i jeszcze raz na pół (wszerz) dzianinę, tak aby linia złożenia przypadała na środek przodu spodni.


9. Zaznaczamy na materiale linię pasa od spodni. Wycinamy z dzianiny potrzebny kształt.



Powinien wyglądać podobnie jak poniżej:




Zwróćcie uwagę, że materiał jest złożony podwójnie. 
Orientacyjne wymiary, jakie mi wyszły dla rozmiaru 36 to: 



10. Zszywamy ściegiem owerlockowym tył naszego ściągacza, który przypadnie na środek pleców.



11. Składamy ściągacz z powrotem na pół i obrzucamy dolny brzeg.




12. Przypinamy szpilkami ściągacz do spodni i przyszywamy. Spodnie ciążowe gotowe!






2 komentarze:

  1. O! To dla mnie:D Dziękuję! Zamawiam ściągacz i biorę się do roboty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł, a wiesz może jak przerobić spodnieść ciążowe na zwykle?
    Mam takie ładne materiałowe czarne z guzikami przy kieszeniach aż szkoda wyrzucić. Kupiłam gumkę szerokości 15 cm aby wszyc w pasie ale nie wiem czy to będzie miało ręce i nogi jak już to doszyje.

    OdpowiedzUsuń